reklama

Každý deň niekoho uplatím...

Každý deň počúvam sťažnosti priateľov a známych na úrady, banky, operátorov, štátne inštitúcie, či obchody. Na niečo, čo sa pokúšajú márne vybaviť. Pravidelne je témou rozhovorov neochota personálu, úroveň služieb, či kritika praktík tej ktorej firmy. Samozrejme, aj mne sa podobné veci stávajú, ale rozhodne nie tak často. Ja totiž všade chodím s úplatkom, ktorý sa neodmieta...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (18)

Je zaujímavé pozorovať najväčších sťažovačov na druhom brehu, pri ich práci. Veľmi rýchlo si uvedomíte, že kritiku ponúkaných služieb vymenia rýchlosťou svetla za kritiku zákazníkov. Jeden je pre nich staromódny, druhý nevie, čo vlastne chce a pri ďalšom nechápu, na čo sem vlastne vôbec chodil, keď napokon žiadny kšeft nespravil. Mne sa potom vždy vnucuje otázka, či bol ten daný zákazník spokojný s ponúknutou službou, alebo už teraz kritizuje môjho kamaráta niekde na káve. Kto je vinník? Je to vždy ten, čo službu poskytuje, lebo je za to platený? Akú časť zodpovednosti preniesť na zákazníka?

Podľa mojich skúseností sú notorickí sťažovaci nielen najhoršími zákazníkmi, ale zároveň aj tými najhoršími poskytovateľmi služieb. Žalostné je, že si túto paralelu nikdy neuvedomujú. Ak si uvedomíme túto spojitosť, prestane sa nám zdať otázka o miere viny na strane zákazníka až taká absurdná. Ak sme sami od povahy zlí poskytovatelia služieb, odráža sa to na našom chovaní spotrebiteľa. Následne, keď ako spotrebiteľ cítime nespokojnosť s ponúkanými službami, kritikou nastavujeme zrkadlo nielen danému pracovníkovi, ale zároveň aj sebe. Ak už teda predpokladáme, že tu nejaká tá súvislosť existuje, nedá mi nenapísať to isté aj z druhej strany. Ak sme zákazník s komplikovanou povahou, odráža sa to aj pri našej práci, čím následne kritikou zákazníka, nenastavujeme zrkadlo len jemu, ale hlavne sebe. Áno, ja rozumiem, čo som tým chcel povedať :)

Veľa známych sa ma pýta, ako je možné, že vybavím takmer všetko. Ako to robím, že vybavím aj veci, čo iní nevybavia a ešte k tomu za polovičnú cenu. A ako je kurva možné, že si ma v obchodoch, inštitúciach a na úradoch pamätajú a správajú sa zrazu inak. A pritom je odpoveď taká jednoduchá. Ja naozaj len prídem všade s úplatkom, ktorý sa nedá odmietnuť.

Začal som totiž od seba! Som príjemný zákazník, či klient. Mojou odmenou je potom usmiaty zrkadlový odraz plný ochoty a porozumenia.

Všade, kam prídem, slušne a nahlas pozdravím, usmejem sa a prehodím pár viet. Situačný humor je dôležitý. V momente ako donútim svojho oponenta k úsmevu, už väčšinou mám vyhraté. Rovnako dôležitý je rešpekt. Rešpektujem ľudí podľa ich osobnosti, nie podľa pozície, na ktorej pracujú. Priznám si chybu, či nedostatok a slušne sa ospravedlním, prípadne požiadam o pomoc, keď ju potrebujem. Som empatický a chápavý, často krát sa zaujímam o ich prácu a spýtam sa, či toho majú teraz veľa, prečo a ako dlho danú prácu robia, alebo či sú spokojní s podmienkami zamestnávateľa.

Potom, keď sedím na káve, môžem sa len usmievať na príhodách, ako si niekoho pinkali po úradoch, alebo ako ho vytočili v obchode. Mne totiž tie, pre niekoho staré ropuchy, nejeden krát pomohli vyriešiť vec priamo na mieste napríklad tým, že mi vytlačili a pomohli vypísať niečo, čo som nevedel, že mám priniesť. Inokedy, keď sa niečo nedalo, zavolali nadriadeného s otázkou, či by to predsa len nejak nešlo zariadiť a neotočili ma s vetou, že toto mi nerobíme.

A naozaj to funguje, okrem toho, že všetko mám vybavené, mám aj pocit, že som lepší človek. Ani neviete, aké sú tie staré ropuchy milé a vtipné, keď majú prečo :)

Dúfam, že nie som len dobrý zákazník, ale zrkadlí sa to aj na mnou poskytovaných službách. A možno som len starý ropušiak, ktorého rozoberajú na káve s priateľmi...

Marian Sevcik

Marian Sevcik

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Namyslený mizantrop škatuľkujúci ľudí, ukrytý v maske vtipného a pohotového pohoďáka. Potrebuješ si pokecať? Nie som tu pre Teba!Som štipľavý a ironický aj pri rozhovoroch s ľuďmi, ktorých nepoznám, z čoho pramení veľa nedorozumení a urazených pohľadov. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu